A Fisioterapia no Día Europeo para a Prevención do Risco Cardiovascular

14-03-2016
Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia

Con motivo da conmemoración o 14 de marzo do Día Europeo para Prevención do Risco Cardiovascular, desde o Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia (CoFiGa) lembramos á poboación que levar hábitos de vida saudables, como manter unha dieta equilibrada, moderar o consumo de alcol, durmir un mínimo de sete horas diarias, non fumar e realizar actividade física de forma regular, son factores que poden reducir os episodios cardiovasculares e a morte prematura, tanto nas persoas con patoloxía cardiovascular establecida como naquelas con alto risco. É por iso que o cambio de condutas e corrección dos factores de risco constitúen os principais elementos preventivos neste tipo de enfermidades.

Dentro deste contexto, o rol do fisioterapeuta resulta fundamental nos equipos multidisciplinares de rehabilitación cardíaca, tanto na implementación do tratamento como no seu desenvolvemento.

Programas de Rehabilitación Cardíaca

Dentro dun programa de Rehabilitación Cardíaca, a función do fisioterapeuta pódese desenvolver antes e despois da intervención cirúrxica. Ademais da planificación do exercicio terapéutico nas distintas fases do programa e a súa adaptación ás condicións e evolución do paciente, o labor do fisioterapeuta céntrase na promoción e educación para a saúde, onde xoga un papel fundamental.

No tratamento do paciente con patoloxía cardiovascular, o traballo do fisioterapeuta focalízase en alcanzar a maior independencia funcional posible e a súa pronta reincorporación laboral e social, para beneficio dos propios pacientes, os seus familiares e, por extensión, da sociedade.

Día Europeo da Prevención do Risco Cardiovascular

Desde o ano 2005, cada 14 de marzo celébrase o Día Europeo para a Prevención do Risco Cardiovascular, unha conmemoración que ten por obxectivo chamar a atención á cidadanía acerca da importancia que teñen as enfermidades cardiovasculares (Enf.C-V) e, sobre todo, a insistir na capacidade que temos de influír sobre os principais factores de risco implicados na maioría destas enfermidades, que fundamentalmente son o tabaquismo, o aumento do colesterol, a hipertensión, a diabetes sen control, a obesidade e o sedentarismo.

As enfermidades cardiovasculares son a primeira causa de motivo de mortalidade e discapacidade en todo o mundo, con máis de 17 millóns de mortes; e tamén en España, onde por este motivo cada ano perecen máis de 125.000 persoas e máis de 5 millóns de estancias hospitalarias cada ano. A súa abordaxe ten un custo superior aos 618.000 millóns de euros anuais en todo o mundo.

 

La Fisioterapia en el Día Europeo para la Prevención del Riesgo Cardiovascular

Con motivo de la conmemoración el 14 de marzo del Día Europeo para Prevención del Riesgo Cardiovascular, desde el Colexio Oficial de Fisioterapeutas de Galicia recordamos a la población que llevar hábitos de vida saludables, como mantener una dieta equilibrada, moderar el consumo de alcohol, dormir un mínimo de siete horas diarias, no fumar y realizar actividad física de forma regular, son factores que pueden reducir los episodios cardiovasculares y la muerte prematura, tanto en las personas con patología cardiovascular establecida como en aquellas con alto riesgo. Es por ello que el cambio de conductas y corrección de los factores de riesgo constituyen  los principales elementos preventivos en este tipo de enfermedades.

Dentro de este contexto, el rol del fisioterapeuta resulta fundamental en los equipos multidisciplinares de rehabilitación cardiaca, tanto en la implementación del tratamiento como en su desarrollo.

Programas de Rehabilitación Cardíaca

Dentro de un programa de Rehabilitación Cardíaca, la función del fisioterapeuta se puede desarrollar antes y después de la intervención quirúrgica. Además de la planificación del ejercicio terapéutico en las distintas fases del programa y su adaptación a las condiciones y evolución del paciente,  la  labor del fisioterapeuta se centra en la promoción y educación para la salud, donde juega un papel fundamental.

En el tratamiento del paciente con patología cardiovascular, el trabajo del fisioterapeuta se focaliza en alcanzar la mayor independencia funcional posible y su pronta reincorporación laboral y social, para beneficio de los propios pacientes, sus familiares y, por extensión, de la sociedad.

Día Europeo de la Prevención del Riesgo Cardiovascular

Desde el año 2005, cada 14 de marzo se celebra el Día Europeo para la Prevención del Riesgo Cardiovascular, una conmemoración que tiene por objetivo llamar la atención a la ciudadanía acerca de la importancia que tienen las enfermedades cardiovasculares (Enf.C-V) y, sobre todo, a insistir en la capacidad que tenemos de influir sobre los principales factores de riesgo implicados en la mayoría de estas enfermedades, que fundamentalmente son el tabaquismo, el aumento del colesterol, la hipertensión, la diabetes sin control, la obesidad y el sedentarismo.

Las enfermedades cardiovasculares son la primera causa de motivo de mortalidad y discapacidad en todo el mundo, con más de 17 millones de muertes; y también en España, donde por este motivo cada año perecen más de 125.000 personas y más de 5 millones de estancias hospitalarias cada año. Su abordaje tiene un coste superior a los 618.000 millones de euros anuales en todo el mundo.

Acceder a la noticia
Esta página web usa cookies
Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Puedes obtener más información aquí: Más información